Wyszukiwarka
Menu główne
Menu lewe
Przegląd prasy pedagogicznej
KWIECIEŃ 2025
- Krótsze lekcje i matura w innym terminie. Ministra zabrała głos / PAP/PW // Portal Samorządowy. – 2025, 17 marca. „Szefowa MEN Barbara Nowacka wzięła w poniedziałek udział w okrągłym stole uczniowskim zorganizowanym w Gdańsku. Odpowiadała na pytania uczniów m.in. o oceny z zachowania za strój i kolor włosów, kwestia dojazdu do szkół czy skrócenia lekcji do 40 minut.”
- Sposoby pracy z nastolatkiem stosującym przemoc / Urszula Struzikoska-Marynicz. // Głos Pedagogiczny. – 2025, nr 2-3, s. 22-30. „Występowanie zachowań agresywnych w okresie budowania przez nastolatka jego autonomii jest naturalne, chociaż niepożądane. Wiąże się ono z procesem uczenia się reguł społecznych oraz testowania granic własnych i innych ludzi. Potrzeby są duże, a wiedza na temat sposobów zaspokajania tych potrzeb jeszcze niesatysfakcjonująca.”
- Spór o edukację zdrowotną / Bogdan Bugdalski. // Dyrektor Szkoły. – 2025, nr 2, s. 10-13. „Nawet jeśli podstawa programowa nowego przedmiotu edukacja zdrowotna wejdzie w formie odchudzonej, spór o zakres jego treści nie ucichnie. Zwolenników uczenia dzieci i młodzieży, czym jest zdrowie seksualne jest tylu, ilu przeciwników. Zwłaszcza, że ten podział nie wynika z analizy zawartości merytorycznej podstawy, a z podziałów politycznych, które w dobie kampanii prezydenckiej są szczególnie wyraźne.”
- Sztuczna inteligencja – jak układać sobie z nią życie? / Paweł Fortuna. // Charaktery. – 2025, nr 3-4, s. 36-40. „Rozwój sztucznej inteligencji (SI) przyspiesza w zawrotnym tempie. Znaczenie tego procesu podkreśla tegoroczna Nagroda Nobla w dziedzinie fizyki dla profesorów Geoffreya Hintona i Johna Hopfielda, dwóch kluczowych postaci stojących za rozwojem sztucznych sieci neuronowych. Czy jednak jesteśmy gotowi, by żyć obok sztucznych tworów coraz lepiej imitujących zachowania człowieka? Jak układać sobie z nimi relacje, by mądrze i odpowiedzialnie korzystać z dobrodziejstw cyfrowego świata?”
- Znaj swoje miejsce w szeregu. O granicach w relacjach: dorośli i dzieci / Agnieszka Wentrych. // Bliżej Przedszkola. – 2025, nr 3, s. 6-9. „W artykule wyjaśniamy znaczenie granic w rozwoju dzieci i podpowiadamy, jak w codziennych sytuacjach budować zdrowe relacje oparte na wzajemnym szacunku. Dowiesz się także, jak uczyć dziecko stawiania granic, aby w przyszłości potrafiło jasno komunikować swoje potrzeby, mówić „nie” w trudnych sytuacjach i budować satysfakcjonujące relacje z innymi. Sprawdź, dlaczego stawianie granic to nie ograniczenie, lecz klucz do wychowania pewnego siebie i świadomego dziecka!”
Data dostępu: 28.03.2025
Rejestr zmian podstrony
Informację wprowadził(a): Jarosław Jędrych (2024-01-24 11:11:33)
Informację zmodyfikował(a): Jarosław Jędrych (2025-03-28 09:01:39)
Liczba odwiedzin: 861
Informację wprowadził(a): Jarosław Jędrych (2024-01-24 11:11:33)
Informację zmodyfikował(a): Jarosław Jędrych (2025-03-28 09:01:39)
Liczba odwiedzin: 861