Przegląd prasy pedagogicznej - Centrum Rozwoju Edukacji Województwa Łódzkiego

Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego

Wyszukiwarka

Przejdź do: Facebook
Przejdź do: Youtube
Przejdź do: Twitter
Przejdź do: Instagram
Przejdź do: Office365
Przejdź do: Moodle
Przejdź do: Poczta

Menu główne


ul. Wielkopolska 70/72, 91-029 Łódź
(42) 651 69 93

Powiększ tekst
Zmniejsz tekst

Przegląd prasy pedagogicznej


PAŹDZIERNIK / LISTOPAD 2024

  • Mózg a motywacja do nauki / Maciej Błaszak. // Głos Pedagogiczny. – 2024, wrzesień s. 41-445).
  • „Jesteśmy różni, a różnorodność umysłów jest zaletą zespołów wykonujących zadania rozłączne, których sukces zależy od poprawnego wyniku uzyskanego przez chociażby jedną osobę.(…) Złożoność problemów, przed którymi staną w przyszłości uczniowie, wymaga od nich myślenia nieszablonowego (heurystycznego), którego przykładem dzisiaj są projekty otwartego oprogramowania, takie jak Wikipedia. Jak wspierać to nieszablonowe myślenie?”

  • Nauczyciele mają dość. "To może negatywnie wpływać na cały system edukacji" / PW // Portal Samorządowy. – 2024, 10 października.
  • „Blisko 70 proc. nauczycieli odczuwa oznaki wypalenia zawodowego. Są sposoby, by sobie z nim radzić. W przypadku nasilonych objawów wypalenia, warto udać się po pomoc psychologa lub psychoterapeuty.”

  • Patostreaming – niebezpieczne treści w Internecie / Dorota Zając. // Charaktery. – 2024, nr 9-10, s. 56-59. .
  • „Szkodliwe treści w internecie definiuje się jako „materiały, które mogą wywołać negatywne emocje u odbiorcy lub które promują niebezpieczne zachowania”. Zalicza się do nich przede wszystkim pornografię, materiały ukazujące przemoc, a także treści zachęcające do zachowań szkodliwych dla zdrowia (np. zażywania narkotyków) lub autodestrukcyjnych (samookaleczenia, samobójstwa itp.). Patostreaming również zalicza się do szkodliwych treści w internecie. Zauważa się, że materiały takie są szczególnie niebezpieczne dla najmłodszych odbiorców – dzieci i młodzieży, mogą bowiem negatywnie wpływać na ich rozwój emocjonalny, poznawczy i społeczny.”

  • Śmiech to zdrowie / Anna Jankowska. // Bliżej Przedszkola. – 2024, nr 9, s. 6-9.
  • „Śmiech to jeden z najbardziej naturalnych i uniwersalnych wyrazów emocji, który towarzyszy nam od najmłodszych lat. Choć często uważany jest za prostą reakcję na humorystyczne sytuacje, jego wpływ na rozwój i zdrowie dzieci jest znacznie głębszy. Dla nauczycieli przedszkolnych i rodziców zrozumienie korzyści płynących ze śmiechu oraz sposobów jego wywoływania może być kluczem do wspierania zdrowego i szczęśliwego rozwoju przedszkolaków.”

  • „Trudne” dziecko w grupie / Agnieszka Pomianowska. // Dyrektor Szkoły. – 2024, nr 9, s. 46-48.
  • „Czarna owca”, „terrorysta”, „rozbójnik” – to określenia nadawane dziecku, którego postępowanie negatywnie wpływa na pozostałych. W związku z jego zachowaniami często trudno jest nam myśleć o nim z empatią. Należy jednak pamiętać, że tzw. trudne dziecko, a raczej dziecko prezentujące trudne zachowania, może postępować tak z wielu powodów: predyspozycji biologicznych (temperament), doświadczeń życiowych, zaburzeń emocjonalnych lub neurorozwojowych jak nadpobudliwość psychoruchowa czy całościowe zaburzenia rozwoju.”

Data dostępu: 15.10.2024
Rejestr zmian podstrony
Informację wprowadził(a): Jarosław Jędrych (2024-01-24 11:11:33)
Informację zmodyfikował(a): Jarosław Jędrych (2024-10-16 08:46:53)
Liczba odwiedzin: 510

Stopka

Zamknij