Wyszukiwarka
Menu główne
Menu lewe
" Ja w świecie zawodów "
Ja w świecie zawodów

Maj. Ogólnopolski konkurs „A gdyby tak zostać…”.
Przedstawiamy wyniki konkursu. Dziękujemy za wszystkie prace. Wybór był ogromnie trudny. Gratulujemy wszystkim uczestnikom.
Nadia Sabir
Kwiecień. Planowanie własnego rozwoju i podejmowanie decyzji.
W kwietniu grupy biorące udział w projekcie realizowały treści związane z podejmowaniem decyzji i planowaniem własnego rozwoju. Wielu koordynatorów zdecydowało się na organizację szkolnego pikniku poprzedzonego wykonaniem przez uczniów planu działania w ramach tego przedsięwzięcia. Wśród pojawiających się relacji nie zabrakło opowiadań naszych dzielnych uczestników projektu dotyczących dnia z przyszłości i tego, jak dzieci i młodzież wyobrażają sobie własną przyszłość. Realizując tę tematykę grupy dzieliły się relacjami z planowania harmonogramu dnia z uwzględnieniem czasu na czynności rozwijające ich pasje i zainteresowania. Niezmiernie cieszy nas również fakt, że wśród relacji pojawiły się działania polegające na wykonaniu grupowego albumu przedstawiającego uczestników projektu. Za nami kwiecień, ostatni miesiąc realizacji treści uwzględnionych w rozporządzeniu dotyczącym doradztwa zawodowego. Przed nami maj i ogólnopolski konkurs plastyczny.
Luty. Rynek edukacyjny i uczenie się przez całe życie.
Mimo, iż luty miał jedynie 28 dni, grupy biorące udział w projekcie ambitnie realizowały zadania zaplanowane na najkrótszy miesiąc w roku. Poruszając tematykę rynku edukacyjnego i uczenia się przez całe życie, poznaliśmy pojęcia takie jak edukacja formalna, nieformalna i pozaformalna. Wśród najchętniej realizowanych zadań pojawiło się wykonanie komiksu poruszającego temat – „co najchętniej lubię robić w wolnym czasie”. Dzięki temu dzieciaki uświadomiły sobie jeszcze lepiej, że każda czynność jaką podejmujemy rozwija w nas nie tylko kompetencje twarde, ale i miękkie. Młodsze dzieciaki z ogromną radością podjęły się projektowania szkoły swoich marzeń i wyruszyły razem z Błękitkiem poznawać zawody. Nieodłącznym elementem tego miesiąca stała się wizyta w szkolnej bibliotece i zapoznanie z księgozbiorem, w tym czasopismami popularnonaukowymi, które stały się dla dzieci inspiracją do poszukiwania wiedzy w różnych źródłach.
Z przyszłością na TY – poznajemy zawody. Grudzień.
Grudzień minął nam niezwykle sympatycznie na poznawaniu zawodów z dalszej i bliższej okolicy. Świąteczny klimat udzielił się szczególnie podczas poznawania zawodu projektanta odzieży. Powstały projekty świątecznych sweterków, czapek i rękawiczek. Nie obyło się również bez kreacji sylwestrowych i karnawałowych. Czym byłby przedświąteczny czas bez rodzinnej współpracy? Dzieciaki szczególnie więc zainteresowały się tym, co robią rodzice i jak im pomóc. Poznaliśmy zawody naszych rodziców wykonywanych zarobkowo, jak również wszystkie mniejsze i większe czynności, w których możemy pomóc w domu. Kolejnym zawodem, z jakim mieliśmy okazję się zapoznać był zawód lekarza weterynarii. Powstały piękne prace z masy solnej przedstawiające zwierzaki, a niektórzy na swoje zajęcia zaprosili gościa, lekarza weterynarii, który pokazał aparat do USG, jak również sposób wykonywania zastrzyków. Jedni odwiedzili pszczelarza, inni gospodarstwo rolne, a jeszcze inni poznali niezwykle trudny zawód górnika. W przedświątecznym czasie nie zapomnieliśmy również o wytężonej w tym czasie pracy sprzedawcy a nasze sale lekcyjne zamieniły się w prawdziwe sklepy.
Miasto zawodów – Listopad.
W naszym projekcie listopad poświęciliśmy na pracę z interaktywnym narzędziem doradztwa zawodowego Mapą Karier. Nasi uczestnicy łamali stereotypy zawodowe, projektowali grafiki przedstawiciela wybranej profesji a nawet własne miasta. Starsi uczniowie pokusili się o wykonanie plakatów pt. „Dzień z życia”, a także przepięknych makiet dotyczących zawodu dentysty, pielęgniarza czy hodowcy koni. Wśród młodszych uczniów największym zainteresowaniem cieszyło się twórcze kolorowanie przedstawicieli zawodów, a także wykonanie atrybutów zawodowych.
Dzień dobry – poznanie siebie. Październik.
W październiku nasze działania skupione były na budowaniu relacji w grupie, lepszym poznaniu siebie i odkrywaniu własnego potencjału. Grupy biorące udział w projekcie tworzyły mapy zainteresowań, zawodowe memory, śpiewały piosenki o tematyce zawodoznawczej. Największym zainteresowaniem cieszyło się zadanie „Słoik – coś pozytywnego o mnie” jak również zawodowe kalambury, wpływające na integrację grupy.

W ramach kursu „Doradztwo zawodowe w świetlicy szkolnej” proponujemy szkołom podstawowym z terenu Łodzi i województwa łódzkiego, udział w projekcie „Ja w świecie zawodów”, przygotowanym we współpracy WODN ze Szkołą Podstawową nr 120 w Łodzi. Projekt adresowany jest do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i nauczycieli świetlic szkolnych, którzy realizują zadania wynikające z WSDZ.
Celem jest przygotowywanie uczniów od najmłodszych lat do refleksyjnego podejmowania decyzji dotyczących wyboru dalszej ścieżki kształcenia i pracy. Do realizacji zajęć uczestnicy otrzymają pakiet materiałów.
Projekt jest zgodny z podstawą programową. Zadania mogą być realizowane w nauczaniu zdalnym.
Numer projektu 416 – „Ja w świecie zawodów”
Trwa realizacja międzyszkolnego projektu „Ja w świecie zawodów”. Szkoły biorące udział w projekcie, do tej pory skupiły się na budowaniu poczucia własnej wartości wśród uczniów, realizując tematykę związaną z pracowitością, wytrwałością, celem i dążeniem do jego realizacji. Uczniowie opisywali czym jest praca i omawiali jej znaczenie w życiu człowieka. Wypowiadali się na temat swoich zainteresowań wymieniając swoje mocne strony i ucząc się przekuwać wady w zalety. Zrealizowano również tematykę dotyczącą zawodów: inżynier ogrodnictwa, dentysta i fryzjer.


Szkoły biorące udział w projekcie „Ja w świecie zawodów” wielkimi krokami zbliżają się do jego ukończenia. Niezmiernie cieszy nas fakt, że realizując tematykę związaną z zawodami, realizatorzy projektu wykraczają poza przyjęte scenariusze i poszerzają zakres przekazywanych treści, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczniów. Tak też, w minionym miesiącu, uczniowie poznawali zawody wykonywane przez osoby z ich bliższego i dalszego otoczenia, opisując specyfikę pracy w wybranych zawodach. Oprócz projektanta odzieży, weterynarza i nawiązania do animacji Party Cloudy, uczniowie poznali też zawód trenera, bibliotekarza i leśnika.
Do wesołej zabawy związanej z tematyką zawodów, uczniowie SP120 w Łodzi zaprosili przedszkolaków z PM218. Rywalizacja polegała na zabawie, w której to dzieci wzajemnie zadawały sobie zagadki tematyczne, czytały „Historię Kazika” – chorego chomika i zadawały pytania do tekstu. Obie grupy fantastycznie poradziły sobie nie tylko z czytaniem, ale i formułowaniem pytań. Bez problemu uczestnicy odczytali zakodowane obrazkowo hasło, połączyli zawody z ich atrybutami i wymieniali te związane z zawodem lekarza.
Na zakończenie obie grupy wzięły udział w konkursie „Poznaję zawody – zwierzęta u weterynarza”. Zwycięzców ze Szkoły Podstawowej 120 wybiorą przedszkolaki, a wśród przedszkolaków zwycięzców wybiorą uczniowie SP120.
Przedstawiamy wybrane prace naszych uczniów i z niecierpliwością czekamy na werdykt naszych młodszych kolegów.



Informację wprowadził(a): administrator (2023-02-04 20:30:40)
Informację zmodyfikował(a): administrator (2023-04-26 09:38:42)
Liczba odwiedzin: 674